DutchTricking

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dutch tricking forum


3 plaatsers

    TRICKIPEDIA

    Wouter
    Wouter


    Aantal berichten : 17
    Registratiedatum : 24-01-12
    Leeftijd : 32

    TRICKIPEDIA Empty TRICKIPEDIA

    Bericht  Wouter do jul 19, 2012 8:32 pm

    TRICKIPEDIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Of Wouterpedia, ook goed Gyce Razz)
    Door Wouter Smile

    Inleiding tot de Trickipedia

    Trickers! Hier is de trickipedia dan eindelijk!
    Deze trickipedia is bedoeld als informatiebundel voor ons allemaal als we meer willen weten over hoe je zo efficiënt mogelijk zo goed mogelijk kan worden. Want we dromen allemaal van de spronghoogte van Anis Chreurfa, de swag van Sesshoumaru, de snelheid van Michael Guthrie / Ryan Rempfer, de power van Will Coneys en de kicks van Jeremy Marinas, Daniel Graham of Bubba en van de lenigheid van Indiase kleine meisjes... (toch Biri? Razz)
    Dus gaan we massaal trainen om z.s.m te flowen als deze gasten, maar dat blijkt al snel moeilijker dan verwacht.

    Waar ligt dat aan? Hoe leren al die gasten die tricks zo snel? Hoe kun je jezelf verbeteren? Hoe voorkom je blessures? Wat doe je aan blessures? Hoe train je jezelf zo goed mogelijk als tricker? Waar ligt het aan dat bepaalde tricks je totaal niet liggen?
    Kortom: wat te doen om een trickinglegende te worden?

    Geen idee... er is nog NOOIT onderzoek gedaan naar Martial Arts Tricking sportspecifieke gegevens omdat het zo nieuw en veelzijdig is.
    Wel kunnen we alle andere kennis gebruiken in ons voordeel Smile, laten we onze sport zelf verder ontwikkelen.

    In deze trickipedia heb ik zo veel mogelijk direct toepasbare informatie gezet om de meeste vragen te beantwoorden die ik hoor, en om tegelijk een hoop tips en trainingsprincipes uit te leggen.

    Lees het eens door of gebruik het als naslagwerk, ik denk echt dat het voor veel van ons een enorm verschil kan maken.
    Let wel: hoe veel effect het heeft is uiteindelijk geheel afhankelijk van jou zelf... Hoe meer je doet en hoe serieuzer je de sport neemt, hoe meer effect je zult zien – na verloop van tijd.


    Tricken, wat voor type sport is het nou eigenlijk:

    Om zo goed mogelijk te begrijpen hoe je moet trainen, is het belangrijk om de sport zelf eerst eens goed te bekijken.
    Martial Arts Tricking is een soort mix van vechtsport, breakdance en turnen. Dit zijn 3 zeer explosieve sporten en tricken is mogelijk de meest explosieve variant van allen.

    Het gaat allemaal om spronghoogte, snelheid van twists en de kracht achter de kicks. Bij het tricken lever je haast nooit langer dan een paar seconden een sportieve prestatie, let maar eens op hoe kort combo's eigenlijk zijn. We plakken soms wel 20 moves in 1 combo, maar deze duurt dan toch nooit langer dan een aantal seconden.
    Je wil dus zo veel mogelijk kracht en energie kwijt kunnen in erg weinig tijd. Daarna heb je weer even de tijd om te herstellen.
    Vergeet dus maar meteen alle trainingsprogramma's die je kent voor voetbal, hardlopen, wielrennen, zwemmen en de meeste andere teamsporten.
    Niet handig voor tricken Smile.

    Laten we de sport eens ontleden, welke componenten bestaat het uit:

    Lenigheid
    Kracht
    Explosiviteit / Power
    Neuromusculaire orientatie (WTF!? I know, leg k nog wel uit)
    Coördinatie (techniek)
    Lef / Motivatie

    Die factoren wil je dus trainen. ALLEMAAL. Want een keten is maar zo sterk als z'n zwakste schakel.

    Hoe weet je wat je moet trainen:

    Sommige tricks liggen je meer dan andere tricks. Klopt, maar hier kun je wel wat aan doen... en meer dan alleen maar 100.000 keer die tricks die niet lukken herhalen.
    Ga eens na waarom je die trick niet kan landen, wat is de beperkende factor. Misschien zou je in principe al lang een bepaalde trick kunnen landen maar mis je gewoon lenigheid. Je wordt niet leniger van drillen dus ga eens rekken! Als je spronghoogte tekort komt, ga dan plyometrie training doen (zoek maar op in de trickipedia) in plaats van dat je die trick blijft drillen!

    Alleen als je fysiek al helemaal fit genoeg bent (kracht, explosiviteit, lenigheid) en coördinatie/ techniek je beperkende factor is, dan is drillen de meest efficiënte trainingswijze.

    Vergis je niet: drillen lijkt misschien altijd wel het meest efficiënt omdat je met de trick zelf bezig bent, maar ga zelf maar na: waarom leren breakdancers, vechtsporters en turners vaak zo makkelijk tricks? OMDAT ZE FYSIEK AL FIT GENOEG / ERAAN GEWEND ZIJN. Hun enige beperkende factor is dan dus hun coördinatie / techniek, en die train je door te drillen.
    Train dus elke factor afzonderlijk, en drill niet alleen (als je niet telkens op een 'plateau' wil komen vast te zitten waarop je opeens niet beter meer lijkt te kunnen worden).

    Hoe train je elke factor:

    Hou in je achterhoofd dat iedereen anders is en een ander lichaam heeft dus als je echt een op maat gemaakt trainingsschema wil hebben of gewoon een vraag hebt over hoe zwaar / vaak jij kan trainen kun je mij dat beter direct vragen.

    Korte uitleg van het effect van training van elke factor:

    – Lenigheid (flexibiliteit): je spieren, banden, ligamenten en zenuwen worden langer en pezen worden sterker (yep).
    – Kracht: je spieren worden sterker.
    – Explosiviteit / Power: je spieren kunnen sneller worden aangespannen als hierom wordt gevraagd.
    – Neuromusculaire orientatie / Plyometrie: je hersenen en zenuwen leren je spieren sneller aan te sturen en laten aanspannen.
    – Coördinatie / Techniek: je leert de tricks zelf, lukt alleen als je lichaam zelf al fit genoeg is.
    – Motivatie / Lef: tja, hier moeten jullie zelf aan werken. Wel een tip is om gewoon rustig op te bouwen en wanneer je weet dat je er klaar voor bent gewoon jezelf op te hypen en dan te gaan trainen.
    Vallen, blessures en falen horen erbij! Niemand vliegt met een backflip de baarmoeder uit!
    Hoe zwaarder de weg tot het leren van een nieuwe trick, hoe groter de overwinning als je 'm eindelijk landt!

    Dus... hoe train je de factoren:

    Lenigheid:

    Niet een van de leukste om te trainen, maar wel een van de belangrijkste!
    Rek je heup adductoren (liezen) en je hamstrings (knieholtes) veeeeeel en vaaaaaak. Als je goed wil worden moet je pijn lijden, je hebt echt geen keuze en geloof me maar – lenigheid kan wel degelijk de reden zijn dat je de cork, de 540, de hyperhook, gainer switch of hyper aerial niet kan landen.

    Rek ongeveer 1 keer per 2 dagen, en rek correct:
    10x elke houding, en voel het type pijn. Als je pijn voelt over een groter gebied (achterkant bovenbeen / groot gedeelte van de rug / onderbeen etc etc) en t voelt n beetje warm of het is moeilijk om te ontspannen: je rekt je spieren.
    Houd het rekmoment (wanneer je de pijn voelt) MINIMAAL 30 seconden vast! Liever langer, omdat de eerste +/- 25 seconden haast geen zin hebben. Pas daarna werkt het (zelf houd ik m 1 minuut vast).

    Voel je de pijn heel diep en plaatselijk en voelt t erg scherp: test eens of je wanneer je de pijn voelt toch nog een beetje door kan veren. Als dit niet lukt dan is je gewricht zelf de beperkende factor. Houd het rekmoment (wanneer het pijn doet) slechts 7 seconden aan. Rust 10 seconden en herhaal het.

    Rekken hoort pijn te doen mensen, beeld je die enorme crowd awakeners van Anis Cheurfa in terwijl je voor je gevoel je spieren afscheurt. Zo voelt het om beter te worden!

    Doorbijten boys!


    Kracht:

    Wij trickers willen zo veel mogelijk kracht kunnen leveren in een zo kort mogelijk moment (je wil je benen zo snel mogelijk en krachtig mogelijk kunnen strekken voor een sprong bij voorbeeld. Je wil niet langzaam op staan). Dus de meest effectieve krachttraining is zo zwaar mogelijk. Dus in de sportschool: zo zwaar dat je maar 2 of 3 setjes van 6 tot 8 herhalingen kan.
    Je hoeft deze gewichten niet zo snel mogelijk te kunnen tillen, want dat valt onder explosiviteit, en die factor train je anders.
    De meest belangrijke spieren zijn (by far) je quadriceps (bovenbenen), je kuiten, je billen en je (lage / midden) rug.
    In tweede instantie ook de hamstrings, je schouders, je buikspieren en je heupspieren (knieën heffen en benen spreiden).

    Ik denk dat de meesten wel wat ervaring hebben met oefeningen, maar als je niet zeker weet hoe je al deze spieren moet trainen, laat het mij weten.

    Naast deze spiergroepen heb je ook nog de diepe houdingsspieren (AKA core stability muscles).
    Train deze door bijvoorbeeld om de dag op de grond te liggen en afwisselend met een rechte rug/benen:
    – op beide ellebogen te leunen (met je buik richting de grond)
    – op je linker elleboog te leunen (met je rechterarm strak langs je lichaam, buik richting muur)
    – zelfde houding maar dan leunen op je rechter elleboog
    – op beide ellebogen te leunen met je rug naar de grond

    Let er op dat je je lichaam zo recht houdt als een plank, anders slaat de hele oefening nergens op. Als een minuut te lang is, begin dan met 30 seconden en bouw op naar een minuut.


    Explosiviteit / Power

    Dit is om je spieren zelf krachtig en snel te houden / maken over de hele 'Range of Motion' (bewegingshoek van een gewricht). Dit lijkt erg op plyometrietraining (neuromusculaire training), maar het verschil is dat explosiviteitstraining je spieren zelf snel maakt, en plyometrietraining de zenuwaansturing snel maakt. Lastig verhaal, maar zie het zo: explosiviteitstraining (powertraining) versnelt je hardware, plyometrie training je software.
    Vrij simpel: voer alle kicks (hook kick, round kick, side kick, front kick, back kick) en alle bewegingen die je doet tijdens krachttraining zo snel mogelijk uit, zonder gewichten. Maak de volledige beweging en zo snel mogelijk.
    Als je ook squats doet tijdens de krachttraining (wel aan te raden) dan worden dat dus automatisch sprongen met de snelheidstraining.
    Voorstel voor explosiviteitstraining (AKA powertraining):
    – 10 squats op max snelheid en trek je knieen in de lucht zo snel en hard mogelijk naar je borst en strek ze weer helemaal uit voordat je landt.
    – elke staande kick techniek 10x zo snel en hard mogelijk uitvoeren. Maak ze clean en hoog, het is de bedoeling dat je er mensen mee kan onthoofden, voel dit ook!
    (om meteen een stukje conditietraining mee te pakken: geef jezelf geen rust tijdens de powertraining)


    Coördinatie (techniek)

    Simpelst van allemaal: drillen! En vraag mensen om tips, film jezelf, bestudeer het materiaal en kijk hoe anderen het doen. Over het algemeen is dit de snelst te trainen factor.


    Neuromusculaire training...

    Wut Da Fuq... misschien kennen jullie de term plyometrie wel? Deze training is de tegenhanger van krachttraining. Dit is een behoorlijk theoretisch verhaal maar ik zal het in normaal Nederlands uit proberen te leggen: bij maximale krachttraining (zoals eerder beschreven) train je je spieren puur fysiologisch (de spiervezels zelf). Omdat je spieren slechts langzaam de zwaarste gewichten kunnen optillen loop je met deze training wel het gevaar dat de neurologische aansturing van je spieren zo wordt aangepast, waardoor de spieren traag worden.
    Hierdoor zou je dus bijvoorbeeld met een weerstand van 250kg je benen in 3 seconden kunnen strekken, maar als je vervolgens dat gewicht weg neemt bewegen de benen nog steeds relatief traag.
    Omdat dit te voorkomen en om de neurologische aansturing van je spieren zo explosief mogelijk te maken moet je plyometrie training doen.
    Onthoud bij deze training dat je hiermee de spieren zelf niet traint, maar je zenuwstelsel. Dus spierpijn is niet je doel. Je voelt vaak zelf geen effect van de training, totdat je je spronghoogte gaat meten en opeens merkt dat je 10cm hoger kan springen. Hoe handig is dat!?


    Voorbeelden van plyometrische oefeningen:

    – Sta met voeten op schouderbreedte en armen langs je lichaam. Spring zo hoog mogelijk en trek je knieën zo snel en hard mogelijk in naar je borst. Strek ze weer volledig uit richting de grond en zodra je de grond raakt moet je zo snel mogelijk weer dezelfde sprong maken. Dit is het allerbelangrijkst: maak het contact met de grond ZO KORT MOGELIJK.
    Als je dit goed lukt, probeer dan je tenen naar je toe te trekken net voordat je landt, om vervolgens je voeten weer zo hard mogelijk af te zetten tegen de grond wanneer je springt. Dit vergroot het effect van de oefeningen maar is wel wat lastiger.
    Doe ongeveer 10 sprongen na elkaar.

    – Sta op een kleine verhoging van ongeveer 30 – 40cm hoog. Stap er met beide benen tegelijk af en spring zodra je de grond raakt zo snel mogelijk zo hoog mogelijk. Land rustig en stap daarna terug op de verhoging en herhaal de oefening. Doe dit in totaal weer 10x.

    – Hinkelen: zet je af met R voor een snelle stap en spring zo hoog mogelijk met L. Land vervolgens ook weer met L en zet je direct met L af voor een snelle stap en spring dan weer zo hoog mogelijk met R. Maak per been 5 sprongen.

    – J-step. Die kennen we allemaal. Maak m zo hoog en clean mogelijk. 5 per been.

    Er zijn nog veel meer plyometrische oefeningen maar zelf denk ik dat dit voor tricken al wel een redelijk complete training is. Zoals ik eerder al zei is er nog nooit onderzoek gedaan naar trainingseffecten bij tricken, maarja. Dit is mijn aanrader. Mede omdat al deze oefeningen makkelijk thuis te doen zijn.
    Als je naar een sportschool gaat of zelf thuis een medicijnbal hebt dan kun je deze oefening nog toevoegen:

    – Leg de medicijnbal op de grond en zet je voeten op schouderbreedte neer, met de bal vlak voor je voeten. Ga door je knieen zodat je de bal op kan pakken (houd je rug zo recht mogelijk) en til de bal op, sta helemaal op en gooi de bal over je hoofd. Voer dit alles zo snel mogelijk uit en gooi de bal zo hoog / ver mogelijk naar achter. Gebroken meubilair kun je bij mij niet declareren Wink.


    Lef / Motivatie

    Zoals ik al zei: moeilijk te trainen.
    Tips:
    – Als je te lang twijfelt en een trick niet durft, laat het zitten. Ga andere tricks oefenen.
    – Bouw rustig op naar tricks
    – Zorg dat je fit genoeg bent voordat je de trick gaat oefenen
    – Heb schijt Smile

    Als iemand nog andere tips heeft toe te voegen: let me know!

    Nu we weten hoe je kan herkennen welke factor jou ervan weerhoudt om beter te worden, en nu we weten hoe we deze factoren kunnen trainen wil ik het nog even hebben over algemene trainingsprincpes. Want je kan de oefeningen wel kennen, maar als je niet weet wanneer en hoe vaak je deze moet doen schiet je nog niks op. Bovendien word je niet fitter als je alleen maar traint, er zijn andere belangrijke dingen!!

    Trainingsprincipes:

    Oefeningen zijn maar een deel van een training. Je lichaam wordt pas fitter wanneer het rust.
    Wanneer je bijvoorbeeld krachttraining hebt gedaan heb je je spieren (als je het goed deed) een klein beetje beschadigd. Je hebt namelijk meer prestatie van je spieren gevraagd dan dat ze kunnen leveren. Het gevolg hiervan is dat je spieren, zodra ze even niet meer hoeven te werken zichzelf sterker zullen herstellen van de schade dan dat ze voorheen waren. Zodat je de oefeningen de volgende keer misschien wel kan. Dit herstel vindt dus ALLEEN plaats wanneer de spieren niet opnieuw worden belast. NEEM DUS GENOEG RUST! Want pas tijdens de rust word je sterker, tijdens de oefeningen word je slapper.

    Voor krachttraining: in principe is 24 uur rust genoeg (dus 1 hele dag). Maar het kan even duren voordat je lichaam zo snel leert te herstellen. Doe gewoon niet al te veel terwijl je spierpijn hebt, want dan krijgen je spieren geen tijd om te herstellen en worden ze dus slapper (beschadigder).

    Voeding is ook erg belangrijk voor de training. Hierover zal ik over een tijd nog wat meer schrijven. Dan weet ik er meer van (ik ga er nu over studeren). Maar over het algemeen: eet gezond, veelzijdig en met name REGELMATIG. Eet nooit minder dan 3 keer per dag en het liefst rond dezelfde tijd elke dag.

    Waarom? Omdat je voedsel niet meer goed opneemt als je niet met regelmaat eet. Je lichaam komt namelijk in een soort overlevingsmodus als het niet met regelmaat eten krijgt. Vervolgens zal het al je eten omzetten en omzetten in vet, zodat je lichaam de volgende keer dat het geen eten krijgt wanneer het dat wel nodig heeft, van je eigen lichaamsvet kan teren.
    Dat willen we niet, want wij willen altijd de meest optimale energiebron in ons lichaam hebben, en dat is goed voedsel.

    En zorg dat je genoeg eiwitten binnen krijgt, want met die stof herstellen je spieren zich. Eet dus bijvoorbeeld veel pindakaas, eieren of vlees.

    Rekken kun je in principe erg vaak doen, maar ik raad het af om dit te doen wanneer je spierpijn hebt. Dat vergroot de kans op spierblessures.

    Ik weet dat het wel erg veel informatie is om allemaal zelf te onthouden, daar is deze trickipedia ook niet voor bedoeld.
    Je kan alle onderdelen nog eens doorlezen als je wil. Maar hier even een voorbeeld van een compleet trainingsprogramma:

    Dag 1 krachttraining en rekken.
    Dag 2 plyometrie en rust. (plyometrie is een lage belasting voor je spieren dus dit kan met spierpijn)
    Dag 3 powertraining, techniektraining (tricksessie) en rekken.
    Dag 4 rust.
    Dag 5 krachttraining en rekken
    Dag 6 plyometrie en powertraining
    Dag 7 techniektraining (tricksessie) en rekken.


    Dit is een simpel voorbeeld, en waarschijnlijk is het niet direct toe te passen omdat iedereens rooster anders is. Maar als je je eigen schema opbouwt, denk er dan aan dat:

    – Je genoeg rust neemt na krachttraining en doe het (ongeveer) 2 keer per week voor een optimale tricking training.
    – Plyometrie kan terwijl je spierpijn hebt, doe minstens even vaak plyometrie oefeningen als krachtoefeningen.
    – Rek liever niet als je spierpijn hebt, maar het liefst toch minimaal 3x per week.
    – Powertrainingen zijn de minst belangrijke als je ook al elke week alle andere factoren traint, maar het zijn oefeningen die weinig tijd kosten. Doe deze oefeningen alleen als je je topfit voelt, dan zijn ze het meest effectief. Je kan ze zo vaak in de week doen als je wil, als je jezelf maar topfit voelt. Als je geen tijd hebt om naast het tricken ook nog krachttraining te doen, vervang deze trainingen dan met powertrainingen, en verhoog het aantal herhalingen van de oefeningen (probeer er spierpijn van te krijgen Wink )
    – Tricksessies zijn je doel, doe dit dus veel en probeer echt doelen te stellen per sessie, werk hard aan jezelf. Je zult niet beter worden als je niets probeert te verbeteren. Drill je basics, maak ze clean, en ga voor die grote tricks en combo's!
    – Coretraining. Weet je nog? Staat bij krachttraining. Doe deze oefeningen om de dag, ze zijn echt belangrijk! Bovendien heb je geen idee hoe veel blessures je hiermee voorkomt (maak me werkloos!)!
    – Hoe beter je wordt / hoe fitter je bent hoe meer je lichaam went aan tricksessies en hoe meer je daarvan in de week kan proppen. Zelf heb ik er een tijd lang te veel gedaan per week (4) en als gevolg kreeg ik zo veel last van blessures dat ik per sessie slechter werd. Ik had dus veel meer ondersteunende trainingen moeten doen, en minder tricksessies. Dat kon ik nog niet hebben.

    Als je ook nog een of meerdere andere sporten naast het tricken doet, probeer dan te kijken wat voor type training dat onder valt en skip die training dan verder.

    Nog een ding over het trainingsschema: het schema dat ik hier heb beschreven is een algemeen schema dat is gebaseerd op niemand persoonlijk. Het is meer bedoeld als voorbeeld dan om ook echt direct te volgen, omdat iedereen anders is en de een meer baat heeft bij het ene type training dan de ander. Kijk dus voor jezelf waardoor je wordt beperkt en welke factoren je het meest wil trainen.
    En pas het natuurlijk aan op je eigen weekplanning Smile.


    Blessurepreventie

    RRRRRUUUUUUSSSSSTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Neem altijd genoeg rust! Te weinig rust is veruit de grootste blessure veroorzaker. Yep, niet valpartijen maar onvoldoende rust. Echt waar.

    Daarnaast is een goede opwarming erg belangrijk. Warm je op 2 manieren op:

    – Je hele lichaam, bloedsomloop en ademhaling door bijvoorbeeld hard te lopen, te springen, te sprinten, etc etc.

    – Je spieren en gewrichten: door je gewrichten over de hele wegingsruimte te bewegen. Dus zwaai je benen zo ver mogelijk naar voor, achter en opzij om je heupen op te warmen. Beweeg je rug zo ver mogelijk naar voor / achter, naar links / rechts en gedraaid naar links / rechts om je rug op te warmen.
    Warm zo ook je enkels, knieën, schouders en polsen op.

    – Rekken heeft geen zin als warming-up. Je wordt zelfs mogelijk koud tijdens rekken. Je kan wel rekken vóór de warming-up zodat je wel meteen een reksessie meepakt bij tricksessies. Maar ga dan pas NA het rekken hardlopen etc.


    Goede voorbereiding op een sportsessie:

    We kennen allemaal die lamme sessies waarop je totaal geen energie hebt... Dit kan met veel dingen te maken hebben, maar om de kans op dit soort lamme sessies zo veel mogelijk te verkleinen:

    - zorg dat je genoeg slaap hebt gehad 'SNACHTS. Dus de voorbereiding begint de dag ervoor!
    - probeer je trainingen zo te plannen dat je geen spierpijn hebt
    - zorg dat je goed hebt gegeten en nog veel belangrijker: gedronken. Drink ongeveer 2L per dag, excl. wat je drinkt tijdens het sporten
    - hou uiterlijk minimaal 1 uur vóór een sessie op met eten en drink niet plotseling nog 1L. zo voorkom je dat je lichaam te veel bloed / energie reserveert voor je verteringsstelsel. je wil je bloed en energie namelijk klaar hebben liggen voor je spieren tijdens het sporten! zorg dat je voor die tijd al genoeg hebt gegeten / gedronken.
    - zet je hoofd ernaar en wees actief (zonder al je energie te verspillen) ter anticipatie van de training.
    - stel een doel voor jezelf tijdens de sessie DIE HAALBAAR IS en houd de energie hoog.
    - have a good time! we doen toch de vetste, leukste, mooiste en meest uitdagende sport ter wereld Twisted Evil eigenlijk zou het onder zijn eigen categorie moeten vallen... hoe zullen we het noemen Razz?

    Dus mensen, get the fuck out there en ik zie jullie weer bij de volgende sessie!


    Laatst aangepast door Wouter op vr jul 20, 2012 3:37 am; in totaal 2 keer bewerkt
    Wouter
    Wouter


    Aantal berichten : 17
    Registratiedatum : 24-01-12
    Leeftijd : 32

    TRICKIPEDIA Empty Re: TRICKIPEDIA

    Bericht  Wouter do jul 19, 2012 8:39 pm

    Zo mensen, daar is dan de trickipedia! Hij is nog niet helemaal af; ik wil nog een stuk schrijven over de meest voorkomende blessures en over voeding en nog een soort FAQ stukje als er genoeg interesse is.
    Maar ik deel m toch alvast omdat er toch hopelijk al wat in staat waar mensen wat aan hebben.

    Als jullie aanvullingen hebben, vragen hebben over onderwerpen die al staan beschreven of als jullie vragen hebben die er nog helemaal niet in staan beantwoord: let me know!!
    Ik ben van plan om deze post regelmatig te updaten om alle info zo goed mogelijk up to date te houden enzo.

    Hopelijk hebben jullie er wat aan!
    avatar
    peterhvw


    Aantal berichten : 19
    Registratiedatum : 16-03-09

    TRICKIPEDIA Empty Re: TRICKIPEDIA

    Bericht  peterhvw ma jul 23, 2012 7:55 pm

    TOP WERK!! Very Happy Very Happy Exclamation

    Zelf ben ik oefeningen aan het bedenken als ondersteuning ik heb er nu 3.
    Eerste is een soort sqaud oefening op een been waarbij je op je tenen staat en draaien naar onderzak en je borst recht houdt. Hier bij moet je je hele lichaam spannen en oefen je lichaams spanning en evenwicht en leer je makkelijk uit back-front sweep te komen.

    De andere twee zijn wat lastigere uit te leggen en bedoel om je lichaam te trainen op swing- through bewegingen.
    deze zijn lastig zo uit te leggen maar als je hier intresse voor hebt kan ik wel wat tekenen filmen. Wink

    Wouter
    Wouter


    Aantal berichten : 17
    Registratiedatum : 24-01-12
    Leeftijd : 32

    TRICKIPEDIA Empty Re: TRICKIPEDIA

    Bericht  Wouter di jul 24, 2012 8:03 pm

    Wat wil je met die oefeningen trainen dan? Kracht, Power, Balans, Techniek? Goed dat je er mee bezig bent sowieso en laat maar zien bij de volgende sessie als k er bij ben. Makkelijker bespreken!
    avatar
    peterhvw


    Aantal berichten : 19
    Registratiedatum : 16-03-09

    TRICKIPEDIA Empty Re: TRICKIPEDIA

    Bericht  peterhvw wo jul 25, 2012 2:40 pm

    Jaa doe ik!,

    HIerbij focus ik vooral op spier aansturing en balance.
    Je traint ook je benen heupen, alleen moet jij hier nog precieser naar kijken wat er nou gebeurt.
    avatar
    cloudio


    Aantal berichten : 6
    Registratiedatum : 21-07-09

    TRICKIPEDIA Empty Re: TRICKIPEDIA

    Bericht  cloudio zo jul 29, 2012 4:04 pm

    NETJES WOUTER!

    Je bespreekt bijna alle aspecten van de tricking je gaat er ook nog is diep op in prima werk !

    1 ding van mij zelf als je rust vind ik persoonlijk dat je niet moet rusten als in bankhangen en niks doen tenzij je zwaar geblesseerd bent en je lichaam niet meer kan bewegen. Maar het liefst rust ik uit door hele lichte oefeningen te doen, zoals een kleine wandeling of een stukkie te gaan fietsen.

    En het aller belangrijkst in rusten combo's gaan uitschrijven en lekker samplers kijken Very Happy

    PS: jujimufu heeft hier een youtube vid over.

    Gesponsorde inhoud


    TRICKIPEDIA Empty Re: TRICKIPEDIA

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 5:40 am